DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH ZAJĘĆ PRZEZ NAUCZYCIELI I UCZNIÓW
W ramach Erasmus Days Ewa Mentel, nauczyciel fizyki, przeprowadziła lekcję pt. „Studiuj w języku hiszpańskim w Europie” oraz przygotowała test z fizyki w języku hiszpańskim, dzięki czemu uczniowie połączyli naukę przedmiotów ścisłych z poznawaniem języka obcego.
Durante los Erasmus Days, Ewa Mentel, el profesor de física impartió una clase titulada “Estudia en español en Europa” y preparó una prueba de física en español, gracias a lo cual los alumnos pudieron combinar el aprendizaje de las ciencias con el aprendizaje de una lengua extranjera.
Ewa Mentel
															Udział w #ErasmusDays to coś więcej niż tylko organizacja wydarzenia – to celebracja jedności europejskiej. Dołączając do tysięcy innych osób na całym kontynencie, stajesz się częścią ruchu promującego wartości współpracy, różnorodności i integracji.
Motyw przewodni tegorocznej edycji to wartości Unii Europejskiej: poszanowanie godności ludzkiej, wolność, demokracja, równość, praworządność i prawa człowieka.
15 X 2025r
Wczoraj świętowaliśmy Dzień Nauczyciela a dzisiaj świętujemy ErasmusDay. Dlaczego?
Jest to dzień w którym celebrujemy jedność europejską. Uświadamiamy sobie, że wartości współpracy, różnorodności i jedności są wartościami europejskimi, które warto rozwijać.
Na lekcji języka niemieckiego pod opieką pani Wiesławy Dziendziel , uczniowie współpracując ze sobą, wyszukiwali trzy wersje językowe słówek, które pojawiały się w trakcie gier.
															Karta pracy dla uczniów
															
															
															W ramach ErasmusDays 2025 miało miejsce spotkanie integracyjne z beneficjentami projektu „W drodze do sukcesu zawodowego. Staże zagraniczne w Hiszpanii” poprowadzone przez szkolnego pedagoga – Panią Jadwigę Kulas.
Gry i różnego rodzaju aktywności miały pomóc uczniom poznać się nawzajem. Młodzież chętnie dzieliła się swoimi zainteresowaniami, oczekiwaniami, aktywnie brała udział w zadaniach, które w parach lub grupach należało wykonać. Jednym z celów zajęć było ponadto uświadomienie młodzieży, jak ważne są: poleganie na sobie, współpraca oraz wzajemna odpowiedzialność. W trakcie spotkania nie zabrakło oczywiście uśmiechu i dobrego humoru.
															
															
															W ramach ErasmusDays 2025 w szkolnej auli odbyło się spotkanie informacyjne dla rodziców beneficjentów projektu i samych uczniów.
Zaprezentowano główne cele projektu: poprawę umiejętności zawodowych i językowych, poznanie zwyczajów, kultury pracy w Hiszpanii, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, uzyskanie certyfikatów oraz dokumentu Europass Mobility.
Przedstawiono plany w zakresie przygotowań do wyjazdu, zasady finansowania projektu, dokumenty, które należy przygotować.
Zaprezentowano również organizację wspierającą z Hiszpanii – Europuente i określono jej rolę w przebiegu staży. Koordynatorki udzieliły ponadto odpowiedzi na pytania rodziców i uczniów.
Aleksandra Cichoń
Małgorzata Lach
W dniu 15.10.2025 r. w klasie V eT, została przeprowadzona lekcja dotycząca narzędzi promocji wykorzystywanych na rynku turystycznym. W trakcie lekcji uczniowie mieli okazję zapoznać się z funkcjonalnością aplikacji Quizlet, która została wykorzystana w celu poprawy zapamiętania i utrwalenia treści lekcyjnych przez uczniów.
Quizlet łączy w sobie fiszki, sztuczną inteligencję i „grywalizację”, aby spersonalizować naukę i poprawić zapamiętywanie. Nauka przy pomocy fiszek lub nauka poprzez testy zawierające przykładowe pytania jest dla większości o wiele bardziej skuteczna niż przeglądanie notatek.
Elżbieta Janusz
Podczas przeprowadzonej w ramach ErasmusDays lekcji geografii uczniowie mogli odkryć o wyjątkowe państwo o wyjątkowej historii i pięknym położeniu
Zrealizowane cele lekcji:
Monika Goik
Scenariusz lekcji
															
															W ramach wydarzenia Erasmus Days 2025 uczniowie klasy 3c LO wzięli udział w lekcji chemii, która połączyła naukę przedmiotową z elementami języka hiszpańskiego.
Podczas lekcji uczniowie utrwalili wiedzę, ale również poznali hiszpańskie słownictwo chemiczne. Dzięki temu mogli się przekonać się, że nauka języków obcych może iść w parze z nauką przedmiotów ścisłych. Zajęcia miały na celu promowanie idei programu Erasmus+, który wspiera edukację, mobilność i współpracę międzynarodową, Wprowadzenie elementów języka hiszpańskiego było symbolicznym nawiązaniem do kulturowej różnorodności. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach pracując w grupach, rozwiązując zadania mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy . Atmosfera była pełna zaangażowania, ciekawości i uśmiechu.
Beata Kabut