Rezultaty projektu i ich upowszechnianie

Strona zawiera podstawowe informacje na temat upowszechniania rezultatów projektu

„Patrzymy w przyszłość 2023-2024”

Krajowa Odznaka Jakości
Prezentacja o szkole – efekt kursu w Lizbonie
Spotkanie upowszechniające rezultaty mobilności uczniów w Rimini
Integracja sportowa dla klas I

Impreza integracyjna ma wiele zalet. Po pierwsze, umożliwia uczniom oderwanie się od codziennych obowiązków i stworzenie atmosfery luźnej, przyjaznej i nieformalnej. Pozwala to na budowanie relacji w klasie, co może przyczynić się do poprawy efektywności pracy i komunikacji w przyszłości. Ponadto, impreza integracyjna pozwala poznać możliwości , uzdolnienia i predyspozycje indywidualne uczniów.

Miejsce zajęć – kąpielisko Mosir

 

Czas zajęć – 90 minut

 

Część I – 45 min – integracja wewnątrzklasowa

1.Zabawa „Lider”

2. „Literowa układanka”

3. „Znajdź wspólny czynnik”

4.„Znajdż czynnik , który nas różni”

 

Część II – 45 minut, sportowa

1. „Przeciąganie liny „ – Po obu stronach liny znajduje się taka sama liczba osób / w tym chłopców i dziewczyn/. Uczniowie na sygnał próbują przeciągnąć przeciwników na swoją stronę za wskazany punkt.

2.„ Skoki z miejsca „ – Uczniowie klasy  wykonują 30 skoków z miejsca . Pierwszy zaczyna skok z ustalonego miejsca , drugi i następny z miejsca gdzie skończył poprzedzający go uczeń . Mierzymy długość odcinka , od miejsca startu do ostatniego skoku.

3.„Rzuty do kół olimpijskich” – Uczniowie rzucają do środka kół olimpijskich , utworzonych z hula-hop, z odległości 2metrów . Każde koło jest punktowane od 1- 5 pkt. Zliczamy ilość punktów uzyskanych przez klasę.

4. „Tor przeszkód” – Uczniowie pokonują ustawiony tor przeszkód . Liczy się czas uzyskany przez klasę .

5. „Siatkówka plażowa” – Klasę dzielimy na równe zespoły . Zespoły rozgrywają mecze siatkówki między sobą stosując uproszczone zasady gry.

 

Część III Animacja muzyczna – Taniec „Belgijka”

Wycieczki w ramach trekkingu

Wycieczka rowerowa – październik

5 października odbyła się wycieczka rowerowa z udziałem 12 uczniów naszej szkoły i 2 opiekunów. Trasa prowadziła z Jaru Południowego wzdłuż Żelaznego szlaku rowerowego do Zamku w Zebrzydowicach.

Wycieczka narciarska – styczeń
19 stycznia 2024 roku narciarska i snowboardowa ekipa „Korfantego” uczestniczyła w wyjeździe do Wisły- Malinki. Trasa „ Nowa Osada” była nasza! Towarzyszyła Nam super atmosfera i udana zimowa pogoda. Dziękujemy wszystkim uczestnikom białego szaleństwa za dobrą, bezpieczną zabawę.

Wycieczka rowerowa – kwiecień
Trasa wycieczki prowadziła z Jaru Południowego przez Bzie – Bąków – Jarząbkowice – Pielgrzymowice do Zebrzydowic. Po godzinnym postoju i posiłku wróciliśmy Żelaznym szlakiem rowerowym do Jastrzębia. Łącznie przejechaliśmy 42 km.

Konferencja szkoleniowa dla nauczycieli ZS2

1 III 2024

Podsumowaniem i uzupełnieniem upowszechniania zadań projektowych, zarówno w projekcie „Pasja. Mobilność. Praktyka”, jak i w pierwszej części akredytacji „Patrzymy w przyszłość” była konferencja szkoleniowa dla nauczycieli poprowadzona przez beneficjentów obu projektów.

Nauczyciele, zgodnie z preferencjami i potrzebami mogli wziąć udział w następujących warsztatach:

a. Aplikacja Nearpod

b. Aplikacja do tworzenia animacji poklatkowych

c. Zastosowanie AI w edukacji

d. Padlet , kody QR, skracanie linków

e. Odwrócona lekcja

Prowadzącymi byli: Elżbieta Janusz, Maria Pietranik, Marcin Dziadek, Janusz Korus, Agnieszka, Remplewska, Beata Dębowska, Katarzyna Śnieg.

 

Dzień Autorów Europejskich

Druga edycja Dnia Autorów Europejskich odbyła się 25 marca 2024 r.
Jest to inicjatywa, która celebruje i pomaga młodszemu pokoleniu w odkrywaniu ogromnej różnorodności literatury europejskiej. Jest okazją m.in. do do spotkań z autorami, poznawania procesu powstawania publikacji, wymiany doświadczeń i wiele innych. Dzień Autorów Europejskich ma na celu nie tylko przybliżenie młodym ludziom bogactwa literatury europejskiej, ale także wspieranie współpracy między edukacją a kulturą.

Włączając się w tę akcję, uczestniczka projektu Aleksandra Cichoń przygotowała w holu szkoły wystawę z tej okazji.

Wystawa w sali 10 B

Jednym z zadań uczestników projektu jest poznawanie kultury krajów europejskich. Dlatego w sali 10B powstała wystawa poświęcona maltańskim pisarzom. Miło małego zasięgu swoich dzieł, również wpisują się w skomplikowaną historię naszego kontynentu.

Strona internetowa – Portugal Team

Efektem kursu ICT w Lizbonie jest powstanie nowoczesnej strony internetowej prowadzonej przez grafików komputerowych:

„GRAFIKA KOMPUTEROWA I POLIGRAFIA
W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 IM. W KORFANTEGO”

Prezentują oni na niej osiągnięcia swoich uczniów oraz dzielą się wiedzą zgodnie ze standardami programu Erasmus+.

Zapraszamy do sprawdzenia!

Link do strony:

Portugal Team

Agnieszka Remplewska, Janusz Korus, Beata Dębowska

Na stronie umieszczone są ponadto zakładki

Erasmus+

Erasmus+ Baza Wiedzy

Z których nauczyciele i uczniowie mogą zaczerpnąć inspiracje do własnego rozwoju

Padlet wykorzystany podczas szkolenia 1 III 2024

eTwinning – Women in European legends

Trwa projekt eTwinnig, w który zaangażowany są uczennice klasy III A LO.

 

Celem projektu jest  zaprezentowanie kobiet w legendach różnych krajów europejskich, by ukazać ich wartość i istotne miejsce w tworzeniu europejskich wartości i postaw. Wykorzystując nowoczesne aplikacje i różne formy pracy, chcemy przybliżyć uczniom kobiety, które swoją postawą, umiejętnościami i siłą zbudowały podstawy europejskich społeczeństw.

 

Logo projektu stworzyła Kornelia Kogut

 

W ramach działań projektowych powstały e-booki w języku polskim i angielskim przygotowane przez wszystkie uczestniczki projektu. 

 

Powstała również wystawa promująca działania e-Twinning na parterze budynku B.

A. Cichoń, K. Śnieg

 

Describing  Appearance- communication skills. Opisywanie wyglądu- ćwiczenia komunikacyjne

Scenariusz powstał na potrzeby warsztatów językowych pt „Nowoczesne metody nauczania na przykładzie odwróconej lekcji”  przeprowadzonych w kwietniu 2024r. dla nauczycieli języka niemieckiego ze szkół podstawowych na terenie miasta Jastrzębia-Zdroju. 

Scenariusz ten jest ciekawym sposobem powtórzenia słownictwa z zakresu wyglądu zewnętrznego  z uczniami szkoły podstawowej przed ich przystąpieniem do testu ósmoklasisty z języka angielskiego.

Inspiracją do scenariusza był udział autorki w projekcie Erasmus+ „Patrzymy w przyszłość”.

Katarzyna Śnieg

Scenariusz lekcji

Trasa trekkingowa – Jastrzębie-Zdrój
Przebieg trasy:
 
START- ZS nr2 – ul.Poznańska – Kondziołowiec – ul. Dworcowa- ul. 1 Maja – Park Zdrojowy /A/ – ul. Karola Miarki – ul. Towarowa /B/- ul. Armii Krajowej- ul. Marusarzówny /C/ – ul. Cieszyńska – Wrocławska – META -ZS nr2
 
LEGENDA
A – Park Zdrojowy
 
Główną atrakcją Jastrzębia-Zdroju jest Park Zdrojowy im. Mikołaja Witczaka. Tutaj, wiosną 1861 roku, wzniesiono nieistniejący już budynek zwany Szwajcarką, otwierając tym samym historię uzdrowiska. Rok później powstał najbardziej charakterystyczny zabytek miasta – Dom Zdrojowy, pełniący niegdyś funkcję kasyna, a obecnie siedziba Miejskiego Ośrodka Kultury. Naprzeciw jest budynek dawnych Łazienek z 1912 roku, w którym obecnie funkcjonuje Galeria Historii Miasta. Chcąc poczuć się jak w czasach świetności uzdrowiska, koniecznie należy skorzystać z Inhalatorium Solankowego. Spacerując wśród parkowej zieleni, warto zwrócić uwagę na budynek „Masnówki”, gdzie odbywają się imprezy kulturalno-rozrywkowe. Atrakcję stanowi, także usytuowany nieopodal barwny zegar kwiatowy. Na urokliwych fińskich mostkach, postawionych w latach 70-tych w tutejszym jarze (tzw. Dolinie Mikołaja) zakochani na znak oddania przypinają kłódki. Na obrzeżach parku znajdują się obiekty dawnego „Zakładu Marii” – obecnie kościół, dawny „Dom Aniołów Stróżów” oraz dom Klasztorny św. Józefa. W budynku Spółki Brackiej z 1911 roku znajduje się jedna z największych na świecie Galeria Dzwonków.
 
B – Łaznia Moszczenica ” Carbonarium”
 
Czteropiętrowa, multimedialna i interaktywna wystawa, która pozwoli zwiedzającym na nowo odkryć tajemnice węgla – od jego powstania w jądrach gwiazd po zastosowanie dzisiaj.
 
C- OWN – Ośrodek Wypoczynku Niedzielnego
 

Ośrodek Wypoczynku Niedzielnego to usytuowana w centrum miasta enklawa zieleni, na której środku znajduje się amfiteatr o charakterystycznym, nowoczesnym układzie oraz tężnia solankowa. Całości dopełnia kort tenisowy oraz wodny plac zabaw dla dzieci. W 2019 roku Ośrodek Wypoczynku Niedzielnego uhonorowano tytułem najlepszej przestrzeni publicznej województwa śląskiego.

 
 

A

B

C

Lekcja otwarta w klasie III B LO

Lekcja:

„Revision. Playtime as a key to revise. Gry i zabawy jako klucz do powtórzenia.

odbyła się 07.06.2024 w klasie 3BLO

Nastawiona była na kształcenie umiejętności komunikacyjnych zgodnie ze zdobytymi umiejętnościami podczas kursu coachingu. Przykładowe cele:

Uczeń:

  • Wykształca u siebie umiejętności ważne w kontaktach z ludźmi.
  • Rozpoznaje i nazywa emocje w j.angielskim
  • Ćwiczy czytanie niewerbalnych komunikatów
  • Uczy się odpowiedzialności za sukces zbiorowy pracując w grupie
  • Uświadamia sobie jak ważne jest powtarzanie treści i skupienie uwagi w procesie dydaktycznym

 

Scenariusz lekcji

Dzień Turystyki

W dobie chorób cywilizacyjnych zachęcanie do aktywności fizycznej jest bardzo ważną kwestią w kształtowaniu światopoglądu młodego pokolenia. Jedną z takich aktywności jest turystyka piesza.

Z okazji Dnia Turystyki odbyły się w Korfantym następujące wydarzenia:

  1. Wycieczka na Błatnią
  2. Prelekcje i prezentacje z wyprawy Jastrzębskiego Klubu Wysokogórskiego
  3. Wystawa „Aktywne Formy Turystyki”

Dariusz Mildner

 

Opracowanie wycieczki na trasie Jaworze-Błatnia- Stołów-Klimczok-Szyndzielnia

Relacja z pieszej wycieczki krajoznawczej z okazji święta turystyki na Błatnią (917m n.p.m.)

W piękny środowy poranek 4 października klasy I, II i III technikum organizacji turystyki wyruszyły na wyprawę do Jaworza. Po 4 kilometrach marszu udało się zdobyć szczyt Błatniej (917 m n. p. m). Trasa była wymagająca, ale wszyscy dali radę, bo na szczycie czekały liczne atrakcje, tj. wspólne rozpalanie ogniska, pieczenie kiełbasy i oczywiście gry i zabawy. Było przy tym mnóstwo śmiechu i radości. Zejście do Brennej okazało się bardzo przyjemne. Uczniowie podczas wycieczki  zapoznali się z rodzajami szlaków występującymi w polskich górach oraz zapoznali się z historia powstania schroniska na Błatniej.

Dzień Kreatywności i Współpracy

„Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.” (Mary Lou Cook)
Przedostatni piątek roku szkolnego wszyscy graficy spędzili świętując Dzień Kreatywności i Współpracy. Grillowy dym i zapachy coraz bardziej rumianych kiełbasek sprzyjały zabawom, rozmowom, poznawaniu się i… planowaniu przyszłorocznego spotkania grafików. „Jak na pierwszy raz, wyszło nam naprawdę dobrze” – słusznie zauważył Mateusz 😉

Agnieszka Remplewska, Janusz Korus, Beata Dębowska

Trekking w Pszczynie

Fabryka Sztuki Myślenia zakończyła działalność w roku szkolnym 2023/2024 wycieczką do Pszczyny. Przedstawiciele „Korfantego” odwiedzili Starostwo Powiatowe w Pszczynie, wystawę fotografii oraz wzięli udział w trekkingu zaplanowanym przez uczestników kursu na Teneryfie

Z FSM spotkał się także starosta Grzegorz Wanot wraz ze swoim gościem – Kazimierzem Tischnerem – bratem zmarłego księdza profesora Józefa Tischnera, prezesem Stowarzyszenia „Drogami Tischnera”. Uczniowie odwiedzili również wystawę fotografii Lâm Duc Hiên w Stajniach Książęcych. 

Uczniowie zapoznali się również z outdoorowymi formami aktywności ruchowej w tym zasadami przeprowadzania gier terenowych przy pomocy aplikacji Actionbound. Podczas spaceru w Pszczynie i parku pszczyńskim, uczniowie poznali przykładowe cele i zadania ujęte w planie przygotowania gry terenowej. FSM przygotowuje grę terenową dla kolegów i koleżanek z „Korfantego”, która będzie rozegrana w Jastrzębiu-Zdroju w ramach ErasmusDay 2024.

Zbliżający się Rok Jubileuszowy

Pobyt w Rzymie na kursie języka włoskiego był również okazją do przygotowania materiałów na zbliżający się Rok Jubileuszowy 2025. Przedstawienie bazylik patriarchalnych w Rzymie społeczności szkolnej to jeden z elementów zainicjowania obchodów w Korfantym. W tym celu w holu budynku B powstała wystawa na temat najbardziej znanych rzymskich bazylik

Upowszechnianie projektu z Pablo Picasso 

W dniach 28-29 września uczennice naszej szkoły brały udział w konkursie kulinarnym ,którego tematem był „Kubizm-Pablo Picasso. Dzięki projektom współfinansowanym przez Unię Europejską miałam możliwość „zbliżyć” się do sztuki tego artysty będąc w Maladze.

 

W dniach 28-29 września w Tychach odbył się konkurs kulinarny dla szkół gastronomicznych . Organizatorem Konkursu była Nieformalna Grupa „Kulinarny Ogień”, a tematem przewodnim „Kubizm na talerzu. Kuchnia inspirowana życiem i twórczością Pablo Picasso”. Zadaniem uczestników było przygotowanie przystawki , dania głównego i deseru .Uczennice z klasy 3c T Martyna Pankowska i Martyna Śmiech stworzyły dania odzwierciedlające obrazy. Niestety nie udało się uzyskać miejsca na podium choć wszystkie potrawy zachwycały jurorów….może następnym razem .

 
 
Młodzież planuje wyjazd do Rzymu.
 
Materiały audiowizualne i wiedza zdobyta podczas kursu językowego Erasmus+ w Rzymie owocują kolejnymi  działaniami.  
Na lekcjach religii młodzież poznawała największe bazyliki rzymskie. Zajęcia nie tylko poszerzyły wiedzę i horyzonty myślowe młodzieży, ale pozwoliły również planować wyjazd do Wiecznego Miasta. 
 

Prezentacja multimedialna wykorzystana podczas lekcji

ErasmusDays 2024

W dniach 15-18 października 2024r. nasza Szkoła obchodziła święto Erasmusa. Z tej okazji odbyło się kilkanaście wydarzeń – lekcji, wyjść, wystaw i spotkań nauczycieli i uczniów.

 

Zapraszamy do zapoznania się z wszystkimi działaniami na stronie:

https://projekty.zs2.jastrzebie.pl/erasmus-days-2024/

Współfinansowane przez Unię Europejską

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.