Przygotowanie wniosku aplikacyjnego oraz koniecznych pełnomocnictw, przesłanie wypełnionego wniosku wraz załącznikami zgodnie z procedurami wymaganymi przez Narodową Agencję Programu Erasmus+
W dniu 20 IV poprzez dziennik elektroniczny przesłano informację następującej treści:
Dzień dobry
Informujemy, że od 9 maja 2023 roku rozpoczyna się rekrutacja do projektu Erasmus+, która potrwa do 9 czerwca 203 roku.
Poniżej przedstawione są najważniejsze informacje.
Akredytacja Erasmus+
Główne cele projektu:
-poprawa umiejętności zawodowych oraz językowych,
-poznanie zwyczajów, kultury pracy w Portugalii,
-doskonalenie umiejętności pracy w grupie, zwiększenie poczucia odpowiedzialności i samodzielności,
-uzyskanie certyfikatów oraz dokumentu Europass Mobility.
Czas trwania projektu
01 06 2023r. – 31 08 2024r. (15 miesięcy)
Termin stażu zagranicznego (wyjazdu)
marzec – kwiecień 2024
10 dni roboczych + 1 weekend poświęcony na program kulturowy
Zasady i przebieg rekrutacji
W dniach 9 maja 2023 – 9 czerwca 2023 uczniowie wskazanych zawodów zainteresowani udziałem w projekcie składają u koordynatorów wypełnione ankiety (Małgorzata Lach 311 A, Aleksandra Cichoń 10 B). Ankieta rekrutacyjna znajduje się w załączniku.
W dniach 20 – 23 czerwca 2023 Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi postępowanie polegające na przyznaniu punktów każdej z osób, która złożyła Ankietę rekrutacyjną. W ten sposób wyłoniona zostanie grupa uczniów, którzy zakwalifikowali się do projektu.
Przesłanie informacji do wszystkich potencjalnych beneficjentów projektu i ich rodziców poprzez dziennik elektroniczny Szkoły, wypełnienie ankiet przez uczniów
Akredytacja Erasmus+
Główne cele projektu
-poprawa umiejętności zawodowych oraz językowych,
-poznanie zwyczajów, kultury pracy w Portugalii
-doskonalenie umiejętności pracy w grupie, zwiększenie poczucia odpowiedzialności i samodzielności,
-uzyskanie certyfikatów oraz dokumentu Europass Mobility.
Czas trwania projektu
01 06 2022r. – 31 08 2023r. (15 miesięcy)
Termin stażu zagranicznego
Marzec 2023
Kwiecień 2023
10 dni roboczych + 1 weekend poświęcony na program kulturowy
Zasady i przebieg rekrutacji
W dniach 16 V – 10 VI 2022 osoby z klas II i III po SP wskazanych zawodów zainteresowane udziałem w projekcie składają u koordynatorów wypełnione ankiety (Małgorzata Lach 311 A, Aleksandra Cichoń 10 B)
W dniach 20 – 24 czerwca 2022 komisja rekrutacyjna przeprowadzi postępowanie polegające na przyznaniu punktów każdej z osób, która złożyła ankietę rekrutacyjną
KRYTERIA WYBORU UCZESTNIKÓW:
a. średnia ocen końcoworocznych (rok szk. 2021/2022) z przedmiotów zawodowych – 10 pkt,
b. średnia ważona oceny końcoworocznej z języka angielskiego (rok szk. 2021/2022) – 10 pkt,
c. procentowa frekwencja na obowiązkowych zajęciach lekcyjnych (rok szk. 2021/2022) – 5 pkt,
d. opinia wychowawcy na temat zachowania ucznia i przestrzegania przez niego Statutu i Regulaminu Szkoły, zaangażowania w życie szkoły i środowiska lokalnego – 5 pkt
e. pochodzenie z rodzin dotkniętych trudną sytuacją ekonomiczną – 5 pkt
Przygotowanie wniosku aplikacyjnego oraz koniecznych pełnomocnictw, przesłanie wypełnionego wniosku wraz załącznikami zgodnie z procedurami wymaganymi przez Narodową Agencję Programu Erasmus+
Zgodnie z informacjami przekazanymi uczniom klas II AT, II BT, II CT, III AT.P, IIIBT.P, III CT.P w dniu 16 maja 2022 przesłano uczniom informację o rozpoczęciu postępowania rekrutacyjnego do projektu w ramach Projekcie „Akredytacji Erasmusa+ w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe”.
W dniach 20 – 24 czerwca 2022 komisja rekrutacyjna przeprowadziła postępowanie polegające na przyznaniu punktów każdej z osób, która złożyła ankietę rekrutacyjną zgodnie z kryteriami założonymi w „Regulaminie rekrutacji”
W wyniku przeprowadzonej analizy dokumentacji Komisja w składzie:
sporządziła listę uczniów i uczennic – beneficjentów, przygotowała listę rezerwową oraz protokół z prac Komisji Rekrutacyjnej
Beneficjenci do dnia 30 czerwca potwierdzili chęć uczestnictwa w projekcie.
Podczas spotkania z Dyrekcją Szkoły i koordynatorami projektu: Małgorzatą Lach, Marią Pietranik, Katarzyną Śnieg i Aleksandrą Cichoń poruszono następujące tematy:
W ramach Erasmusdays 2022 ciekawe warsztaty integracyjne odbyli również stażyści przygotowujący się do wyjazdów w marcu i kwietniu na praktyki zagraniczne. Warsztaty prowadzone były przez pedagoga panią Jadwigę Kulas. By lepiej poznać ideę Programu Erasmus+ oraz mieć okazję do zapoznania się z gronem, z którym spędzą 2 tygodnie w Portugalii, odkrywali to, co ich łączy, rozmawiając i tworząc wspólne plansze.
Zajęcia odbywały się systematycznie zarówno stacjonarnie, jak i przy pomocy platformy Teams i OLS. Uczniowie wykonywali również przydzielone zadania i testy poziomujące. Przygotowanie językowe było uwarunkowane kierunkiem kształcenia i aktualnymi potrzebami uczniów.
W listopadzie zostały przygotowane i wydrukowane plakaty promujące aktualne projekty Erasmus+. Rozwieszono je w szkole, zostaną również wyeksponowane podczas Dni Otwartych Szkoły
12 grudnia 2022 r. miały miejsce warsztaty kulturowe projektu „Staże zagraniczne w Portugalii”. Ich najważniejszym momentem była prelekcja dwóch przedstawicieli Stowarzyszenia Miłośników Portugalii „My Lisbon Story”.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Miłośników Portugalii „My Lisbon Story” z Katowic – pan Tomasza Giza i Krzysztof Rosenbergez – już po raz kolejny zagościli w naszej Szkole, by przybliżyć beneficjentom najistotniejsze informacje o Lizbonie i jej okolicach. Młodzież miała okazję poznać najpiękniejsze i najciekawsze miejsca w Lizbonie, usłyszała historie i ciekawostki z nimi związane. Dodatkowo uczniowie dowiedzieli się, jak najbezpieczniej poruszać się po stolicy Portugalii, jakie miejsca Grand Lisboa koniecznie odwiedzić i jak zjednać sobie Portugalczyków najprostszymi słowami w ich języku. Każdy z nich otrzymał ulotkę informacyjną, zaś najpilniejsi uczestnicy projektu będą mieli szansę otrzymania książek o sławnych Portugalczykach: Amálii Rodrigues, José Saramago i Fernando Pessoa.
Ponadto uczestnicy, pracując w grupach, poszukiwali najciekawszych pamiątek, które można przywieźć z Lizbony i poczynili pierwsze kroki w poznawaniu języka Ferdynanda Magellana.
Na portalu „Nowiny.pl” ukazała się informacja upowszechniająca projekt
Poprzez dodanie zdjęć oraz opisów działań na platformie Selfie+ realizatorzy projektów mogą pochwalić się swoimi dokonaniami, upowszechniać wyniki pracy nad projektem, a przede wszystkim pokazać potencjalnym przyszłym beneficjentom programów wspieranych przez Fundację, że warto korzystać z naszej oferty.
Młodzież „Korfantego” przygotowuje się do wyjazdu na staże zagraniczne do Lizbony. Znajomość języków i doskonalenie umiejętności zawodowych są ważne, ale poznanie kultury i tradycji kraju przyjmującego to też istotne wyzwanie. Działamy zespołowo, jesteśmy drużyną, dlatego wspólnie trzymamy transparent projektu. Logistyków symbolizuje lizboński tramwaj, ekologiczny środek transportu. Znakiem ekonomistów jest Euro. wspólna europejska waluta. Atrybut teamu gastronomiczno-hotelarskiego to filiżanka z kawą, ulubionym napojem Portugalczyków. Drzewo oliwne jest identyfikatorem grupy architektów krajobrazu – stanowi też element panoramy Portugalii. Wytyczamy szlaki naszych małych lizbońskich podróży, tworzymy ranking miejsc, które musimy zobaczyć. Kolejny rok pomocą służy nam w tym Stowarzyszenie „My Lisbon Story”. Każdy dokłada swój pomysł, bo inaczej postrzega portugalską stolicę i jest jej na swój sposób ciekawy. I to jest działanie integrujące – „kulturalnie, po portugalsku” działamy razem.
W dodatku „Nasz Tygodnik” ukazała się informacja upowszechniająca projekt
30 stycznia 2023 roku zorganizowane zostało kolejne już spotkanie organizacyjne ze stażystami Korfantego. Uczniowie oddali przygotowane w języku angielskim CV do firm portugalskich, podpisali dokumenty uprawniające do transportu w Lizbonie, podpisali lub pobrali dokumenty niezbędne do przygotowania polis ubezpieczeniowych. Koordynatorzy opowiedzieli na pytania uczniów przygotowujących się do wyjazdu. Dodatkowo młodzież miała okazję uczestniczyć w wykładzie online „Bezpieczna podróż drogą lotniczą. Aby lot był przyjemnością – nie tylko o pakowaniu walizek. Spotkanie prowadził Pan Artur Musiał wykładowca Akademii WSB.
W sobotę 11 lutego br. uczniowie przygotowujący się do wyjazdu na staże zagraniczne do Lizbony uczestniczyli w kursie języka portugalskiego. Zajęcia prowadził pan Gabriel Lopes de Oliveira, Brazylijczyk urodzony w Rio de Janeiro, nauczyciel w szkole Porto Alegre w Katowicach.
Choć uczniowie wyjeżdżający na staż do Portugalii będą posługiwać się na co dzień językiem angielskim, to jednak warto choć w podstawowym stopniu poznać język kraju goszczącego. Taki też cel miały zajęcia z panem Gabrielem. Dzięki udziałowi w kursie młodzież wie, jak posługiwać się zwrotami grzecznościowymi, potrafi przedstawić się czy też zapytać o drogę.
Spotkanie miało na celu podpisanie umów finansowych i dokumentacji niezbędnej do wyjazdu na staż. Ponadto koordynatorzy odpowiedzieli na pytanie stażystów i ich rodziców.
W trakcie spotkania zostały poruszone następujące tematy:
1. Dokumentacja
a. Umowa finansowa wraz z załącznikami
Załącznik I Porozumienie o programie zajęć dla mobilności osób uczących się [zawarte pomiędzy instytucją wysyłającą, instytucją przyjmującą i uczestnikiem]
Załącznik II Warunki Ogólne
b. Upoważnienia w języku polskim i języku angielskim (dla Rodziców uczniów, którzyw dniu wyjazdu są niepełnoletni)
c. Zgoda na wycieczkę (dla uczniów lub Rodziców uczniów, którzy w dniu wyjazdu są niepełnoletni)
d. Zapoznanie się z Regulaminem wycieczki zagranicznej
e. Broszura informacyjna
2. Ubezpieczenie uczniów: Polisa ubezpieczenia PZU WOJAŻER
3. Obowiązki stażysty
4, Dokumenty, które należy zabrać ze sobą
5. Zasady zakwaterowania w Lizbonie
6. Kontakt do opiekunów
Pełna relacja znajduje się na stronie:
https://projekty.zs2.jastrzebie.pl/staze-2022-2023-relacje-uczestnikow/
Na portalu „JastrzębieOnline” ukazała się informacja o grupie stażowej
30 kwietnia w ramach Dni Otwartych gościliśmy w „Korfantym” tegorocznych absolwentów szkół podstawowych. Była to doskonała okazja do tego, aby zapoznać ósmoklasistów i ich rodziców z ciekawą ofertą edukacyjną naszej szkoły oraz celami i ideami Erasmusa.
Pełna relacja znajduje się na stronie:
https://projekty.zs2.jastrzebie.pl/staze-2022-2023-relacje-uczestnikow/
Na portalu „JastrzębieOnline” ukazała się informacja o grupie stażowej
Na portalu JastrzębieOnline ukazała się informacja upowszechniająca projekt oraz jego rezultaty
Na konferencję plenarną grona pedagogicznego ZS2 w Jastrzębiu-Zdroju została przygotowana prezentacja podsumowująca realizację trzech projektów Erasmus+ w roku szkolnym 2022/2023.
Przygotowanie dokumentacji zgodnie z zasadami Narodowej Agencji Erasmusa
Otrzymanie pisma rozliczeniowego podsumowującego projekt i zatwierdzającego złożony raport.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.