eTwinning

Strona zawiera informacje na temat przebiegu działań na platformie eTwinning  zrealizowanych w ramach projektu „Pasja. Mobilność. Praktyka”

ETWINNING TO SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNA, GROMADZĄCA SZKOŁY I PRZEDSZKOLA Z CAŁEJ EUROPY (I NIE TYLKO) WSPÓŁPRACUJĄCA ZA POMOCĄ MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH.
ETWINNING TO RÓWNIEŻ DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI.
 

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

„Kleider machen Leute, aber das Herz macht den Menschen”
„Nie szata zdobi człowieka, lecz serce”
Informacje o projekcie

W roku szkolnym 2021/2022 pani Wiesława Dziendziel rozpoczęła współpracę w ramach projektu „Kleider machen Leute, aber das Herz macht den Menschen – Nie szata zdobi człowieka , lecz serce” ze szkołami w Chorwacji (Zagrzeb) i Turcji (Bursa). Uczestnikami z naszej szkoły są uczniowie klasy 2 a, d t oraz 3 a T P ( 16 osób ). W ramach projektu uczniowie w kreatywny sposób uczą się słownictwa związanego z ubiorem. Ubrania, trendy w modzie to tematy, którymi interesują się młodzi ludzie. Dużą satysfakcję może przynieść rozwijanie umiejętności językowych i pokonywanie barier komunikacyjnych. Praca w projekcie podzielona jest na wiele etapów, które rozłożone są na 2 lata nauki .

W pierwszym etapie w drodze głosowania wybrano logo projektu spośród 16 zaprojektowanych przez uczniów uczestniczących w projekcie. Najwięcej głosów zdobyło logo autorstwa ucznia z Chorwacji.

Aby współpraca dobrze się układała konieczna jest dobra komunikacja pomiędzy nauczycielami prowadzącymi projekt. Do spotkania online na platformie MS teams doszło w lutym, aby omówić następne etapy projektu i uzgodnić szczegóły. Spotkanie przebiegało w bardzo miłej atmosferze i potwierdziło wzajemną sympatię i chęć dalszej , owocnej współpracy.

spotkanie online

Uczniowie klasy 2 a TP, 2 d TP oraz 3 a TP uczestniczyli w międzynarodowym spotkaniu z uczniami z Chorwacji oraz Turcji.

Na platformie edukacyjnej Teams o godzinie 10:00 rano uczniowie z Polski i Chorwacji powiedzieli sobie “Einen schönen guten Morgen“, natomiast dla uczniów w Turcji była to już godzina 12:00 w południe. Uczniowie mieli okazję zobaczyć się i posłuchać po raz pierwszy, dlatego było to dla wszystkich duże przeżycie. Każdy uczestnik spotkania w języku niemieckim opowiedział parę słów o sobie, swoich zainteresowaniach oraz ulubionych ubraniach. Potem rozpoczęła się część polegająca na graniu w gry przygotowane uprzednio przez wszystkie kraje. Zagrano w kahoota, quizizz oraz na zakończenie w quizlet.  Quizlet był dla wszystkich wyzwaniem, ponieważ utworzono grupy międzynarodowe i od wyniku całej grupy zależało, kto wygra ostatni pojedynek.

Wszystkie kraje zgodnie uznały spotkanie za bardzo udane, które dało uczniom oraz nauczycielom dużo radości i satysfakcji. Uczniowie, którzy zdobyli najwięcej punktów otrzymali pamiątkowe dyplomy.

Spotkanie koordynowała oraz prowadziła Wiesława Dziendziel.

POKAZ MODY

W ramach projektu młodzież z klas 3a T, 3d T oraz 4a TP przygotowała wraz z pomysłodawczynią projektu Wiesławą Dziendziel pokaz mody w języku niemieckim.

Celem projektu prowadzonego wspólnie z Turcją i Chorwacją jest nauka języka niemieckiego w sposób nowoczesny i niekonwencjonalny oraz rozwijanie kompetencji miękkich, które są cenione na współczesnym rynku pracy. Radzenie sobie ze stresem, motywowanie innych , praca zespołowa – tego nie da się nauczyć z podręczników.

Magiczne oświetlenie i oszałamiająca scenografia przygotowana przez nauczyciela przedmiotów architektury krajobrazu Marcina Dziadka wprowadzała widzów w jesienny klimat, który był tematem przewodnim pokazu mody.

Jednakże nie ubrania były najważniejsze w pokazie, lecz sami uczestnicy, którzy włożyli całe serce w przygotowanie przedstawienia.

Serdeczne podziękowania dla Dariusza Gruszczyka za przygotowanie oprawy muzycznej, dzięki której pokaz mody nabrał wyjątkowego uroku oraz dla Katarzyny Panfil za logistyczną i zakulisową pomoc.

Informacje dotyczące pokazu mody w lokalnej prasie:

https://jastrzebieonline.pl/wiadomosci/214695-pokaz-mody-po-niemiecku-jak-nauka-moze-byc-zabawa.html

https://www.nowiny.pl/wiadomosci/214695-pokaz-mody-po-niemiecku-jak-nauka-moze-byc-zabawa.html

Koordynatorem projektu była nauczycielka języka niemieckiego, pani Wiesława Dziendziel

Wszystko co dobre, kiedyś się kończy – również projekt etwinningowy 

Wszyscy uczestnicy będą bardzo miło wspominali swoich etwinningowych kolegów i koleżanki oraz poszczególne etapy projektu począwszy od pisania do siebie listów, wspólnego ćwiczenia słownictwa poprzez granie w kahoota w czasie rzeczywistym, oglądanie wykonanych filmików ze scenkami w sklepie odzieżowym, przygotowanie pokazu mody w Polsce, Turcji i Chorwacji.

Ostatnim etapem projektu było przygotowanie drobnych upominków. Skorzystaliśmy z pomocy wydziału promocji urzędu miasta w Jastrzębiu – Zdroju, który przekazał pamiątkowe albumy, smycze oraz długopisy. My ze swojej strony zadbaliśmy o słodycze z naszego regionu. Rada Rodziców pomogła nam opłacić niemałe koszty przesyłki.
Dziękujemy wszystkim za współpracę i dobrą zabawę.

Women in European legends

Informacje o projekcie

Z końcem lutego 2023 rozpoczął się projekt przy udziale szkół z Chorwacji, Turcji i Włoch.

Celem projektu jest  zaprezentowanie kobiet w legendach różnych krajów europejskich, by ukazać ich wartość i istotne miejsce w tworzeniu europejskich wartości i postaw. Wykorzystując nowoczesne aplikacje i różne formy pracy, chcemy przybliżyć uczniom kobiety, które swoją postawą, umiejętnościami i siłą zbudowały podstawy europejskich społeczeństw.

Koordynatorami projektu są nauczycielka języka angielskiego, pani Katarzyna Śnieg i nauczycielka języka polskiego, pani Aleksandra Cichoń

Poznajemy uczestników

 

Pierwszym etapem projektu stało się uzupełnienie podstawowych danych o szkołach i uczestnikach projektu przez koordynatorów przy użyciu aplikacji Padlet

Spotkanie online koordynatorów projektu

Wypracowana podczas spotkania kolejność działań projektowych
Bezpieczeństwo w Internecie

Ważnym elementem projektów eTwinning jest kształcenie bezpiecznych zachowań w Sieci, szczególnie w przypadku osób niepełnoletnich. Dlatego, aby promować dobre nawyki, uczennice i nauczyciele biorący udział w projekcie stworzyli swoje awatary, którymi będą posługiwać się w relacjach z rówieśnikami z szkół będących partnerami w projekcie

Zagrożenia w Internecie

Uczestnicy projektu

Aby uczestnicy projektu mogli się lepiej poznać, przygotowany został specjalny Padlet. Każda osoba mogła w nim napisać kilka słów o sobie i swoich zainteresowaniach, oczywiście w języku angielskim. Okazuje się, że członkowie projektu mają z sobą wiele współnego!

Prezentacja o szkole

Prezentacja o mieście

Prezentacja miasta i szkoły

Ważną częścią projektów e-Twinning jest możliwość poznania miast europejskich i szkół, do których uczęszczają nastolatkowie z całej Europy. W tym celu zostały stworzone prezentacje multimedialne obrazujące zarówno Jastrzębie-Zdrój, jak i naszą Szkołę. Wszystkie materiały umieszczone zostają na European School Education Platform.

Po zapoznaniu się z materiałami uczniowie mogą wykonać specjalnie przygotowany Quiz, by sprawdzić, jak wiele zapamiętali o miejscach zamieszkania i placówkach swoich partnerów

Wprowadzenie do tematu

 

Kolejnym etapem działań eTwinningowych było wprowadzenie do tematu projektu – uczniowie zaprezentowali definicję tego, czym są legendy, czemu służyły w kulturze europejskiej, jakie wartości przekazywały?

 

Logo projektu

 

Zgodnie z założonym planem każda z organizacji uczestniczących w projekcie przygotowała logo projektu, po czym odbyło się głosowanie online. Ku radości uczestników z naszej szkoły wygrało logo zaprojektowane przez Kornelię Kogut, uczennicę III a LO.

Legenda o Dziewannie

 

Uczennice III a LO przygotowały legendę na temat interesującej postaci, Dziewanny – która nawiedza Góry Świętokrzyskie. Przygotowały e-booki w języku angielskim i polskim.

Wystawa w holu budynku B

Współfinansowane przez Unię Europejską

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.