We wtorek na specjalnie utworzonej grupie na Teams odbyło się spotkanie online prowadzone przez koordynatora projektu Sylwię Banasiak-Żarską oraz członka projektu Aleksandrę Cichoń, które obejmowało tematy: „Organizacja mobilności”, „Zasady upowszechniania w projektach Erasmus”. Nauczyciele zostali poinformowani o zasadach przygotowania do mobilności, jej przebiegu oraz dokumentacji, którą należy uzupełnić w związku z wyjazdem. W plikach grupy umieszczono ponadto dokumenty pomocne podczas przygotować do mobilności. Powtórzono również zasady informowania o dofinansowaniu podczas tworzenia artykułów upowszechniających.
Prezentacja dotycząca informowania o wydarzeniach w projektach Erasmus+
We wtorek (15.10.24) przeprowadziłem na obiektach zewnętrznych ZS nr 2 w ramach projektu Erasmus+ „Patrzymy w przyszłość” zajęcia outdoorowe z klasą 3 B BS i 1a LO. Wykorzystałem różne pomysły na gry i zabawy , które poznałem podczas wyjazdu na Teneryfę. Dariusz Gruszczyk
16 pażdziernika ,klasa 3eT pod opieką nauczycieli I. Cieśla i D. Gruszczyka, uczestniczyła w zajęciach outdoorowych . 8 kilometrowa trasa trekkingowa przebiegała przez Park Zdrojowy, Uzdrowisko Zdrój oraz Carbonarium. W trakcie wycieczki uczniowie zapoznali się z historią miasta , wykonywali różne zadania , mające na celu lepsze poznanie siebie i kolegów. Wycieczce towarzyszyła piękna słoneczna pogoda.
Dnia 16 października klasy 2g i 3a LO uczestniczyły w miejskim 10 kilometrowym trekkingu, który miał na celu zapoznać uczniów z obiektami sportowymi w Jastrzębiu-Zdroju tj: hala sportowa, lodowisko, OWN oraz stadion na ul. Kościelnej.
Agata Tucka-Marek
Anna Pancherz
Mirosław Bury
W ramach „Erasmusdays 2024” 17 października odbyły się spotkania i warsztaty dla uczniów promujące ideę Erasmus+.
W ich przeprowadzenie zaangażowana była Dyrektor Szkoły pani Ewa Mentel, koordynatorzy pani Małgorzata Lach, pani Agnieszka Remplewska i pani Aleksandra Cichoń
Akcja „Erasmus Day w Korfantym” była okazją do tego, aby przybliżyć społeczności szkolnej główne idee Programu oraz zachęcić nowych uczniów i nauczycieli do zaangażowania się w przyszłe projekty.
Uczniowie klas drugich i trzecich Technikum oraz drugiej A Szkoły Branżowej wzięli udział w spotkaniu informacyjnym na temat możliwości odbycia zagranicznych staży zawodowych w ramach Akredytacji Erasmus+ realizowanej w Korfantym.
Każdy z zainteresowanych uczniów otrzymał ulotkę informacyjną na temat rekrutacji do kolejnego projektu.
CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
Wykształca u siebie umiejętności ważne w kontaktach z ludźmi.
Rozpoznaje i nazywa emocje w j.angielskim
Ćwiczy czytanie niewerbalnych komunikatów
Uczy się odpowiedzialności za sukces zbiorowy pracując w grupie
Uświadamia sobie jak ważne jest powtarzanie treści i skupienie uwagi w procesie
dydaktycznym
METODY NAUCZANIA: edukacja w grupie rówieśniczej, rozmowa
FORMY PRACY: praca indywidualna, praca w małych grupach, praca parach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica ścieralna, pisaki, rzutnik multimedialny
Aneta Cholewa
Lekcja została przeprowadzona w klasach 4 a,b,c LO dnia 17 października 2024 r. przez uczestnika projektu Wiesławę Dziendziel.
Tematem lekcji było: „Denglisch ist in – anglicyzmy na lekcji języka niemieckiego”. Słowo Denglisch wywodzi się z połączenia słów Englisch i Deutsch.
CEL GŁÓWNY:
-uświadomienie uczniom wpływu języka angielskiego na inne języki.
-zapoznanie uczniów z powszechnymi anglicyzmami w języku niemieckim.
CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
-potrafi wskazać w tekście słowa zapożyczone z języka angielskiego.
-potrafi połączyć w pary słowo pochodzenia angielskiego z jego niemieckim odpowiednikiem.
-potrafi zastąpić odpowiednim słowem niemieckim wyraz zapożyczony.
.
Scenariusz lekcji
Collaboration Competition
Kurs „IT Tools for Creative & Collaborative Classroom”, w którym wzięli udział nauczyciele przedmiotów poligraficznych, zaprocentował poznaniem narzędzi, które posłużyły do przygotowania konkursu podczas obchodzonych w naszej szkole Erasmus+ Days. Uczniowie (3dT, 4dT, 5dT), Współpracując w grupach, odczytywali pytania konkursowe przy użyciu narzędzi ICT i rywalizowali o tytuł zwycięzców. Zwyciężyła drużyna „Ellis i Szymon”. Gratulujemy!
Competition of Creativity
Uzupełnieniem upowszechniania zadań projektu Erasmus+ w naszej szkole był Konkurs Kreatywności.
Szeroko definiowana kreatywność, europejski temat konkursu oraz umiejętność odnajdywania twórczych rozwiązań to składowe zaprojektowanych przez uczniów (2dT) plakatów.
Zapraszamy do obejrzenia galerii na parterze w budynku B naszej szkoły i serdecznie gratulujemy Klaudii i Martynie!
Zapraszamy do galerii prac:
https://sites.google.com/view/portugal-team/erasmus?authuser=0
Lekcja została przeprowadzona w klasie II b LO dnia 17 października 2024 r. przez koordynatora projektu, panią Danutę Łozińską
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń:
Umiejętności
Uczeń:
Relacja Pani Dyrektor Ewy Mentel
W ramach obchodów Erasmus Days 14-19 października 2024 r. oberwałam lekcje otwarte:
I. „Denglish ist in – anglizyzmy na lekcji języka niemieckiego”. Lekcję prowadziła Wiesława Dziendziel.
Oto kilka spostrzeżeń po lekcji pt. „Denglish ist in – anglicyzmy na lekcji języka niemieckiego”:
1. Wzrost popularności anglicyzmów w języku niemieckim – Coraz częściej w codziennej komunikacji, zarówno młodzież, jak i dorośli, używają słów zapożyczonych z języka angielskiego. Wpływ globalizacji, technologii i internetu powoduje, że anglicyzmy naturalnie wkradają się do niemieckiego.
2. Rola Denglish w komunikacji młodzieży – Denglish, czyli mieszanka niemieckiego z angielskim, jest szczególnie popularna wśród młodszych pokoleń. W mowie potocznej często można usłyszeć takie zwroty jak „chillen”, „uploaden” czy „cool”, które na stałe weszły do codziennego słownika młodych Niemców.
3. Kreatywność językowa –Denglish jest szansą na rozwój języka. Zapożyczenia z innych języków, w tym z angielskiego, mogą wzbogacić niemiecki i uczynić go bardziej elastycznym, zwłaszcza w dziedzinie nowoczesnych technologii czy kultury masowej.
4. Dydaktyczne wyzwania i możliwości – W kontekście nauki języka niemieckiego, anglicyzmy mogą być wyzwaniem dla uczniów, którzy nie znają angielskiego. Z drugiej strony, ich znajomość może ułatwić naukę języka, zwłaszcza gdy terminy z angielskiego są podobne do tych używanych w innych językach, takich jak polski czy francuski.
II. „Playtime as a key to revise” Lekcję prowadziła Aneta Cholewa.
Uczniowie uczestniczący w lekcji „Playtime as a key to revise” rozwijali kilka kluczowych kompetencji:
1. Umiejętności społeczne – poprzez wspólną zabawę nauczyli się współpracy, komunikacji i budowania relacji z rówieśnikami. Zrozumieli, jak ważne jest dzielenie się i współdziałanie w grupie.
2. Kreatywność i rozwiązywanie problemów – zabawy stymulowały ich wyobraźnię, co pomogło im rozwijać kreatywne myślenie.
3. Umiejętności emocjonalne – nauczyli się radzić sobie z emocjami, zarówno swoimi, jak i innych, oraz rozwijali empatię.
4. Zarządzanie czasem i zasobami – uczniowie poznali, jak planować działania i wykorzystywać czas efektywnie w kontekście zabawy.
Uczestniczyłam również w spotkaniu z potencjalnymi uczestnikami projektu „W drodze do sukcesu zawodowego – staże zagraniczne w Hiszpanii”, które prowadziła Pani koordynator Aleksandra Cichoń. W czasie spotkania wybrzmiały sprawy organizacyjne oraz korzyści płynące z udziału w projekcie:
Akcja została przygotowana przez członka projektu „Patrzymy w przyszłość”, Ewę Goraus – nauczycielkę przedmiotów gastronomicznych.
W dniach 15-18 października została przeprowadzona akcja charytatywna „Świat bez głodu” . W ramach ErasmusDays klasy 4cT i 5cT oraz klasa grafików stworzyły plakaty (Canva) upowszechniające projekt „Patrzymy w przyszłość” .Uczniowie klasy 3cT włączyli się w wypiek i całotygodniową sprzedaż wyrobów.
Cel zbiórki to: „Dostęp do żywności” pod patronatem Polskiej Akcji Humanitarnej na rzecz osób niedożywionych .
W wyniku tego przedsięwzięcia została zebrana kwota w wysokości 1262,56 zł. Bardzo dziękuję za włączenie się do akcji .
Ewa Goraus
Akcja świat bez głodu stała się impulsem do współpracy pomiędzy grafikami technikami gastronomii oraz ich nauczycielami w projekt włączyli się pani Agnieszka Remplewska oraz pan Janusz Korus – nauczyciele przedmiotów graficznych i poligraficznych
Link do strony
Podczas uczenia się w mózgu powstają nowe połączenia neuronalne, które dzięki utrwalaniu zdobytej wiedzy zostają wzmocnione. Właśnie na lekcji z grupą uczniów z klas 2aT oraz 2bT utrwalaliśmy konstrukcje i zastosowanie strony biernej stosując techniki przyjazne mózgowi wykorzystując, między innymi, takie aplikacje jak Baamboozle, Nearpod czy znany wszystkim Kahoot!
Katarzyna Śnieg
„Demokracja w Unii Europejskiej”
W ostatnim dniu ErasmusDays, społeczność szkolna została zaproszona do rozwiązania kolekcji zadań dotyczących różnych sposobów funkcjonowania demokracji w UE. Uczniowie i nauczyciele sprawdzali ranking państw demokratycznych w Europie, zastanawiali się nad tym, które z państw europejskich są monarchiami i jak powstawały konstytucje poszczególnych krajów.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.